Jesť každé ráno ovsené vločky je nuda. Vyskúšaj aj tieto

Ovsené vločky sú mainstream, ktorý by však v tvojom jedálničku mal zotrvať. Rýchlo mäknú, sú plné vzácnych látok, ľahko dostupné v bežných obchodoch s potravinami a navyše aj lacné. Povýš ich preto v kuchyni o poličku vyššie. Uvoľníš tak miesto ďalším vločkovým špecialitám, ktoré si takisto zaslúžia tvoju pozornosť.

Čo nám ponúkajú ovsené vločky?

Ovsené vločky sú klasika. Sami o sebe sú nevýraznou potravinou, ktorá je však so štipkou primitívnej kuchárskej fantázie dokonalým raňajkovým štartom. Obsahujú množstvo zdraviu prospešných látok, ako napríklad mangán, fosfor, horčík, meď, železo, zinok, kyselinu listovú a pantheonovú a v menšom množstve aj vápnik, draslík a B vitamíny. Ovsené vločky však majú tendenciu prekysľovať organizmus, a preto sa odporúča zapíjať ich mliekom.

Ďalšie vločkové alternatívy

Ražné vločky

Ražné vločky sú skvelým oživením raňajok. Zabezpečia ti prísun vitamínov B, A, E či selénu. Priaznivo vplývajú na trávenie a celú obehovú sústavu.

Špaldové vločky

Špaldové vločky sú to pravé raňajkové, čo tvoj organizmus chce. Zo všetkých vločiek totiž obsahujú najviac bielkovín. Majú špecifickú, avšak veľmi príjemnú orechovú chuť, ktorú skvele doplní nastrúhané jablko so škoricou. Vitamíny B sú samozrejmosťou aj v tomto prípade. Okrem toho obsahujú aj mangán, draslík, fosfor, zinok či horčík.

spaldove-vlocky

Vločky aj pre bezlepkáčov

Sťažnosti typu: „Som celiatik, nemám čo raňajkovať,“ už v súčasnosti vôbec nie sú opodstatnené. Súčasný potravinový priemysel už ponúka aj bezlepkovú alternatívu ovsených vločiek a takisto máš na výber aj z rôznych prirodzene bezlepkových vločiek.

Amarantové vločky

Sú nízko kalorickou pochúťkou so špecifickou chuťou. Obsahujú rôzne vitamíny, bielkoviny, vápnik, zinok a horčík. Prečisťujú tráviaci systém, zlepšujú imunitu, zrýchľujú metabolizmus.

amarathove vlocky

Quinoové vločky

Podobne ako špaldové, tiež obsahujú veľa bielkovín. WHO ich dokonca po kvalitatívnej stránke porovnáva s bielkovinami živočíšneho pôvodu. NASA dokonca považuje quinou za vhodnú surovinu pre astronautov. Vločky sú bohaté na vlákninu, horčík, fosfor, železo, draslík a vitamín E.

Pšenové vločky

Pšenové vločky obohatia svoj organizmus o vápnik, horčík, B vitamíny, fosfor, železo a kyselinu kremičitú. Sú veľmi ľahko stráviteľné.

Ryžové vločky

Ryžové vločky sa vyrábajú zo zdravej celozrnnej ryže. Sú ľahko stráviteľné. Obsahujú menej vlákniny, svoje skóre však dorovnávajú škrobom, ktorý sa uvoľňuje postupne, a preto majú tendenciu zasýtiť na dlhší čas. Stabilizujú hladinu cukru v krvi. Na priamu konzumáciu sú tvrdé, majú akoby papierovú konzistenciu. Stačí ich však zaliať mliekom, vodou alebo ich pridať do jogurtu a po pár minútach zmäknú.

Pohánkové vločky

Pohánkové vločky možno prekvapia svojou výraznou špecifickou chuťou, ktorá nemusí sadnúť každému. Obsahujú však rutín, ktorý priaznivo pôsobí na pružnosť ciev, a preto sú skvelou prevenciou pred kŕčovými žilami.

Tak čo povieš, presvedčili sme ťa, že raňajky nie sú len o ovsených vločkách? Najlepšie spravíš, ak vločky prestriedaš, prípadne pomiešaš, a pripravíš tak zdravé a výdatné kombo pre svoj organizmus.

 

Podobné články

Komentovať